Smok-enduroa harrastellaan Karhu-enduron mahtavilla reiteillä 31.10.-1.11. Järilässä/Harjavallassa.

lähettänyt Juho Levanen 25.9.2015 klo 9.44   [ päivittänyt 21.7.2016 klo 10.36 Janne Tervola ]

Päivä aloitellaan lauantaina klo 10 kokoontumalla Harjavallassa 2-tien varrella Hiittenharjun Hotellin viereisellä Teboililla.

Maastoon siirtyminen klo 10.15, siis tankkaukset ja eväiden hankinta ennen sitä!!! Ole ajoissa paikalla – ei sinne metsään itse löydä eikä siellä kukaan enää puhelimeen vastaa!

Ota matkaan omat eväät, siis leipää, makkaraa ja riittävästi juotavaa. Hommaa ne etukäteen, Teboililla ei ole elintarvikemyyntiä! Otan mukaan kaasugrillin yhteiseen käyttöön.

Maastossa päivä aloitetaan kevyellä enduroryhmäkoulutuksella. Kierretään reitti siten että pysähdytään erilaisissa kohteissa, joissa kokenut endurokouluttaja antaa meille vinkkejä oikeaan toimintaan mm pehmeällä hiekalla, nopeissa käännöksissä, kivikossa, nousuissa ja laskuissa.Iltapäivää jatketaan omaan tahtiin ajaen.

Järilän maasto on mitä parhaiten enduroon sopivaa kangasmetsää ja soramontun reunaa – löytyy myös mäkiä, kivikkoa ja löysää hiekkaa! Eniten hommasta nauttii kun alla on oikea enduropyörä tai vähintään kunnon nappularenkaat ja maastoon tarkoitettu alusta. Crossipyörälläkin saa ajaa, kunhan se on muuten asiallisessa kunnossa. Reitin pääsee ympäri myös ensikertalainen, mutta hiki siinä tulee :) Maastoliikennevakuutus on pakollinen jo oman turvasi takia!

Pyörä ajoa varten sinun pitää hommata itse. Mahdollinen vuokrauspaikka on Motopalvelu Niemitalo Orimattilassa, p.0400 492410/Timo Niemitalo. Myös Huittisten suunnalta löytyy pari pyörää kohtuu vuokralla, näiden yhteystiedot vaskulta.

Kouluttajatestien maasto-osuus on mahdollista suorittaa, kun ilmoitat sen ilmoittautumisesi yhteydessä. Testissä on osoitettava, että pärjää pyörän kanssa myös maastossa. Kisavauhtia ei tavoitella, mutta pitää reitti ympäri päästä. Maastoajo on suoraan hyväksytty, jos olet ajanut maaliin asti SML:n alaisen endurokilpailun :)

Ennen pimeätä siirrytään Hiittenharjun hotellille. Sauna ja uima-allas on varattu meille klo 17 alkaen ja klo 19 on runsas mutta edullinen puffet-illallinen.

Ajoa jatketaan sunnuntaina omien halujen ja voimien mukaan

Hinta on puristettu nyt minimiin! Osallistumismaksu 40€ maksetaan SMOK ry tilille:FI7457008120037325 (kuitti mukaan!) tai käteisellä paikan päällä.
Maksu sis. reittimaksun, koulutuksen, saunan ja uima-altaan. Maksu on kaikille sama- saunot tai et. Kannataisi – siellä ne parhaat suoritukset kuullaan!

Illallisen ja majoituksen maksat itse hotellilla. Illallisen hinta on 15€ luokkaa, tarkka hinta vahvistuu vasta ensi viikolla. Oheisesta linkistä voit varata edullisen majoituksen pe-la, la-su tai vaikka koko viikonlopuksi!